1403/01/10
با حضور معاون وزیر ورزش و تعدادی از قهرمانان؛

اولين آكادمی تخصصی پاورليفتينگ افتتاح شد/ نصیرزاده: فرصت خوبی برای بانوان علاقه مند به پاورلیفتینگ مهیا شد/ احمدی: مطمئنم احساس مسئولیت در فدراسیون بدنسازی وجود دارد

مراسم افتتاحيه اولين آكادمي تخصصي پاورليفتينگ با حضور معاون وزير ورزش و جوانان و رئيس فدراسيون بدنسازی و رییس پاورلیفتینگ آسیا برگزار شد.

به گزارش روابط عمومي فدراسيون بدنسازي و پروش اندام، صبح امروز سه شنبه ٣٠ دي ماه مراسم افتتاحيه اولين آكادمي تخصصي پاورليفتينگ بانوان و آقايان با حضور دکتر عبدالحميد احمدي معاون فرهنگي و توسعه ورزش همگاني وزارت ورزش و جوانان، فرشيد طهماسبي مدير كل امور بين الملل وزارت ورزش و جوانان، عبدالمهدي نصيرزاده رئيس فدراسيون بدنسازي و پروش اندام، فرشيد سلطاني رئيس پاورليفتينگ آسيا، رضا فيروزي نائب رئيس، زهره مرزوقي نائب رئيس بانوان، حسن كرباسي سرپرست دبيری فدراسيون بدنسازي و پرورش اندام و تعدادی از قهرمانان در مجتمع فرهنگی ورزشی كشتيراني برگزار شد.

مراسم با آیاتی چند از کلام الله مجید آغاز شد و بعد از آن یکی از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام با ذکر مصائب و مصیبت های دخت نبی مکرم اسلام حضرت زهرا (س) نوحه خوانی و مرثیه سرایی کرد.

روابط عمومی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام پس از اخذ تائیدیه لباس و پوشش بانوان توسط مسئولین وزارت ورزش و جوانان، کلیپی در خصوص آغاز به کار رسمی پاورلیفتینگ بانوان کشور تهیه کرده بود که این کلیپ پس از پایان مراسم معنوی در سالن به نمایش در آمد.

در ادامه مراسم رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام با یادآوری روایتی در این خصوص که هرگاه ائمه اطهار علیهم السلام در کاری درمانده می شدند دست به دامن بانوی گران قدر حضرت زهرا (س) می شدند و ما هم فعالیت های جدید فدراسیون را با توسل به ایشان آغاز کردیم، عنوان کرد: ورزش پاورلیفتینگ یک ورزش بین رشته ای است که بانوان ما به این ورزش می پردازند. جا دارد از این حیث تقدیر و تشکر کنم از شورای معاونین وزارت ورزش و جوانان که فعالیت بانوان در رشته پاورلیفتینگ را به رسمیت شناختند و این فرصت را برای بانوان فراهم کردند که بتوانند به صورت رسمی زیر نظر فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام این رشته را دنبال کنند.

عبدالمهدی نصیرزاده در ادامه صحبت های خود بیان کرد: خیلی از قهرمانان ما پیگیر جوایز خود از سال 2016 هستند. این عزیزان باید واقعیت های اقتصادی امروزه کشورمان را بپذیرند که شرایط مطلوبی وجود ندارد، اما من این قول را می دهم حتی اگر از مجموعه وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک کمک های حمایتی دریافت نکردیم، فدراسیون از همان بودجه ای که در اختیارش قرار می گیرید از شما قهرمانان تقدیر و تشکر خواهد کرد.

وی خاطر نشان کرد: هیچ لذتی بالاتر از این نیست که پرچم کشور را در میادین بین المللی به اهتزاز درآوری. امروزه کشورها میدان جنگ را وارد عرصه ورزش کرده اند و شما به عنوان سرباز در این میادین هستید. نه ما، نه مسئولین نمی توانیم قدردان زحمات قهرمانان باشیم که تمام وجودشان را می گذارند تا پرچم پر افتخار کشور را بالا ببرند.

در بخش دیگری از این مراسم معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان اظهار داشت: یکی از رشته های جذاب در حوزه بدنسازی و پرورش اندام رشته پاورلیفتینگ است که خانم ها و آقایان در آن فعالیت می کنند. امیدوارم زمینه های توسعه ای این رشته هرچه بیشتر فراهم شود.

دکتر عبدالحمید احمدی با تاکید بر این موضوع که انتظار و تقاضا ما از فدراسیون های ورزشی صیانت از محیط و فضای فعالیت های ورزشی است، افزود: ما شئونات و ارزش های فرهنگی، اخلاقی و اعتقادی داریم که در هیچ جای ورزش نباید اجازه بدهیم این شئونات خدشه دار بشود. اگر هر مجموعه پایبند اصول و ارزش ها باشد اصلاً نیازی به ورود و دخالت جاهای دیگر در امور فدراسیون ها نخواهد بود.

وی تصریح کرد: مجموعه ورزشی باید پاک و عاری از هرگونه تهدید و آسیب باشد. اجازه ندهیم برخی برای سوءاستفاده های شخصی خود به ورزش و یا مجموعه مرتبط با ورزش آسیب و لطمه ای وارد کنند. مطمئن هستم این احساس مسئولیت و حساسیت در فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام و هیات های آن وجود دارد.

شایان ذکر است، در انتهای مراسم از زحمات محسن پیری رئیس هیات بدنسازی و پرورش اندام استان ایلام که 20 دی ماه دوره 4 ساله مسئولیت او به پایان رسید، با اهداء لوح از طرف فدراسیون تقدیر و تشکر شد.

در نهایت با حضور تمامی مسئولین اولین آکادمی تخصصی پاورلیفتینگ در باشگاه شاهین به صورت رسمی افتتاح شد. همچنن معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان از این آکادمی بازدید کرد و در جریان امور ورزشکاران قرار گرفت.