1403/02/06

دیدار رئیس فدراسیون جهانی پرورش اندام با رئیس کمیته ملی المپیک/ خسروی وفا: از میزبانی های بزرگ ایران استقبال می کنیم/ رافائل: با کمک ایران می توانیم به المپیک راه پیدا کنیم

رئیس فدراسیون جهانی پرورش اندام با محمود خسروی وفا رییس کمیته ملی المپیک ایران دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، رافائل سانتونخا رئیس فدراسیون جهانی پرورش اندام(IFBB) به همراه عبدالمهدی نصیرزاده رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام با حضور در کمیته ملی المپیک با محمود خسروی وفا رئیس کمیته ملی المپیک دیدار و گفتگو کردند.

در ابتدا این دیدار خسروی وفا ضمن خیرمقدم به رافائل سانتونخا گفت : حضور آقای سانتونخا در ایران را یک اتفاق خاص می دانم و همیشه به یاد ایشان هستم. به خوبی می دانم ایشان سفر طولانی و سختی را برای رسیدن به ایران داشته اند. از طرفی نیز باید از دکتر نصیرزاده به خاطر فعالیت های متعددی که دارند تشکر نمایم. ایشان یک مدیر جوان و توانمند است و همچنین چهره شاخص علمی در ورزش کشور هستند. ایشان تغییر تحولات زیادی را در پرورش اندام به وجود آوردند.

وی افزود: فدراسیون بدنسازی در این ماه های اخیر میزبان چند رویداد مهم جهانی بوده است که جای تقدیر دارد. همین جا باید بگویم همه ما چه در وزارت ورزش و دولت چه در کمیته ملی المپیک تمام قد از فدراسیون دکتر نصیرزاده حمایت میکنیم. همین جا از آقای سانتونخا می خواهم که میزبانی های بیشتری را به ایران اعطا کند و ما در این مسیر با آنها خواهیم بود.

رافائل نیز ضمن خوشنودی از سفر به کشورمان گفت : ایران مردم خوب و مهمان نوازی دارد و من از سفر به این کشور خوشحال هستم و ایران کشور دوم من است. خوشحال هستم حالا بعد از دیدار آقای خسروی وفا در سئول اینبار ایشان را در تهران ملاقات میکنم. در ایران فدراسیون جهانی بیش از 200 عضو دارد که ایران در میان این کشورها قهرمان بلامنازع پرورش اندام است و فدراسیون ایران یکی از فدراسیون های تاثیرگذار در IFBB  است. امیدوار هستم با کمک شما بتوانیم مجوز حضور مسابقات پرورش اندام را در مسابقات آسیایی و المپیک بگیریم.

وی اظهار داشت: ورزش حالا تبدیل به یک نماد صلح و دوستی در جهان شده است و ایران در این مسیر یک سر مشق برای سایر کشورها است. من در هر سفرم به ایران شاهد پیشرفت این کشور در زمینه زیر ساخت ها هستم.