1403/01/10

سانتونخا: خبرهای خوبی برای پرورش اندام ایران داریم/ وقتی اینجا هستم، حس می کنم کنار خانواده خودم هستم

رئیس فدراسیون جهانی پرورش اندام گفت : روابط ما با ایران همچنان ادامه خواهد داشت و ما کارهای بزرگی را با هم رقم خواهیم زد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، رافائل سانتونخا رئیس فدراسیون جهانی در نشست خبری مسابقات مستریونیورس در رامسر گفت: ابتدا باید از همه شما عزیزان تشکر کنم. باعث افتخار من است که در خدمت شما در شهر رامسر هستم. ما در اینجا هستیم چون همه ما عاشق ورزش هستیم و در رقابت های مستریونیورس کاپ خلیج فارس حضور داریم. باعث افتخار ماست که ما در اینجا یک فستیوال را برگزار می کنیم و بسیار خوشحال هستم بعد از دو ماه در ایران هستم. بدنسازی و پرورش اندام برای سایر ورزش ها مهم و قابل اهمیت هستند. IFBB مرجع پرورش اندام و بدنسازی در جهان است چرا که توسط شورای المپیک آسیا، آفریقا و آمریکا و همچنین وادا تایید شده است. این یک سازمان دموکراتیک است که از ٢٠۴ کشور تشکیل شده است . ما هر ساله کنگره فدراسیون را برگزاری می کنیم که در خصوص همه چیز برنامه ریزی و صحبت می‌شود. دکتر نصیرزاده رئیس کمیسیون دانشجویان و دکتر هاشمی رئیس کمیسیون فیتنس چلنج و هر دو عضو هیات اجرایی فدراسیون جهانی می باشند. 

وی افزود: ما در پنج قاره مسابقات مختلفی را برگزار می کنیم. ما این پیام قوی و محکم را به همه می دهیم . بدنسازی و فیتنس ورزش زیبایی برای خانواده هاست. تمرین و تغذیه دو فاکتور مهم برای سلامتی است و ما برای بهترین بودن تلاش میکنیم. من می خواهم این را بگویم ورزش در جامعه ابزار مهمی است و در همین مکان مقامات ، ورزشکاران و شما خبرنگاران حضور دارید ، ورزش توانسته همه ما را با گویش و فرهنگ های مختلف دور هم جمع کند به همین خاطر من حس میکنم در خانه خودم حضور دارم و خیلی خوشحالم که در کنار شما هستم. من به کشور شما علاقه زیادی دارم.

سانتونخا در خصوص کنترل دوپینگ در رقابت های IFBB اظهار داشت: فدراسیون جهانی عضو سازمان جهانی مبارزه با دوپینگ است و مورد تایید وادا می باشد. در رقابت های قاره ای و جهانی در IFBB ورزشکاران کنترل می شوند و این موضوع یک مسئله مهم ضروری و فوری است و ما به آن پایبند هستیم. 

رئیس فدراسیون جهانی در مورد میزبانی ایران در مسابقات جهانی اظهار داشت : ایران کشوری است که در زمینه های زیادی پیشرفته است که قطعا بدنسازی از آن دسته است. ایران در مسابقات بین المللی مدال های زیادی کسب کند و قهرمان بلامنازع جهان است. شما مقامات ورزش دوست و فدراسیون در تلاشی دارید و اگر نظر من را بخواهید به نظر من ایران شایسته میزبانی مسابقات جهان است. مطمئن باشید به زودی خبرهای خوبی را در این خصوص خواهید شنید. من این مژده را به شما می دهم که شما در سال ٢٠٢۴ شانس بزرگی برای میزبانی مسابقات جهانی دارید. ما روابط ورزشی خود را با یکدیگر ادامه خواهیم داد. ایران ورزشکاران بزرگی را به دنیا معرفی است. هم اکنون ما در شهر زیبا و توریستی قرار داریم، رامسر امکانات فوق العاده و مسئولینی را دارد که عاشق ورزش هستند و به طور حتم این شهر می تواند پایتخت فیتنس در جهان باشد.

سانتونخا در خصوص میزبانی ایران از مسابقات مستریونیورس گفت : مسابقات خیلی خوب برگزار شده است و همکاری دنباله داری با فدراسیون ایران خواهیم داشت و ما یک تیم فنی را برای این همکاری در نظر گرفتیم و در تلاش هستیم تا با استفاده از پتانسیل های که در ایران وجود دارد افراد را تعلیم دهیم و آنها را به مسابقات بین المللی اعزام خواهیم کرد.