1403/02/04

نصیرزاده: به احتمال فراوان میزبان مسابقات جهانی 2024 هستیم/ در چارچوب قوانین فدراسیون جهانی قدم برمی داریم

رییس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام گفت: طبق برنامه ریزی های انجام شده و مذاکرات صورت گرفته ایران بخت اول میزبانی مسابقات جهانی 2024 است.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، عبدالمهدی نصیرزاده رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام در نشست خبری مسابقات مستریونیورس گفت: میزبانی و برگزاری مسابقات و انجام رویدادهای بین المللی در داخل کشور یکی از شاخص های مهم ارزیابی توسط وزارت ورزش و جوانان است. از طرفی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام تنها مرجع رسمی برگزاری مسابقات در ایران است که مورد تایید مجمع ورزش آسیایی نیز می باشد. همچنین برگزاری مسابقات در کشور ما جنبه های مهمی دارد که یکی از آنها جلوگیری از خروج ارز از کشور است و از طرفی جنبه های مهم فرهنگی و سیاسی برای کشورمان دارد و تبلیغات شبکه های معاند را خنثی خواهد کرد.

وی افزود : از ما انتقاد می کنند که چرا شما از ورزشکاران به یورو پول می گیرد اما جوایز دلاری است؟ باید بگویم مسابقات داخلی نیست که ما بخواهیم با تفکر و برنامه خودمان عمل کنیم و این مبلغ از سمت فدراسیون جهانی تعیین شده است و ما در چارچوب آن قدم و قوانین برمی‌داریم . از طرفی نیز ما برای تبدیل ارز با مشکل روبه رو هستیم و محدودیت های در کشور ما وجود دارد.

رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام بیان کرد : متاسفانه بخاطر شرایط پیش آمده بعید است که بتوانیم در سال 2023 میزبان مسابقات قهرمانی جهان باشیم. اما طبق برنامه ریزی های انجام شده و مذاکرات صورت گرفته ایران بخت اول میزبانی مسابقات جهانی 2024 است. همچنین امسال ما میزبان مسابقات دانشجویان جهان هستیم. 

نصیرزاده در پایان اظهار داشت: میزبانی ایران در رویدادهای بین المللی و حضور ورزشکاران از کشورهای مختلف جنبه های گوناگونی برای ما دارد. متاسفانه همه مثل آقای سانتونخا به ایران سفر نکرده اند تا از وضعیت کشور ما آگاه باشند. از این رو هر ورزشکار می تواند یک رسانه برای ما باشد و در بازگشت به کشورش می تواند برای ما تبلیغات کند و به طور حتم این موضوع تاثیر گذار خواهد بود.