1403/01/09
در نخستین جلسه هیات رئیسه فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام؛

نصیرزاده: فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام باید عضو مجمع كميته ملي المپيک باشد

رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام گفت: پرورش اندام ایران سال هاست که قهرمان بلامنازع آسیا است و با ورودش به بازی های آسیایی باعث ارتقاء رنکینگ ایران در بازی های آسیایی می شود.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، عبدالمهدي نصيرزاده در جریان نخستین نشست هیات رییسه فدراسیون بدنسازی خطاب به رئيس كميته ملي المپيك اظهار داشت: در جهان چندین فدراسيون در رشته پرورش فعاليت دارند اما فدراسيوني كه به منشور IOC نزديك است و WADA (آژانس بین المللی مبارزه با دوپینگ) روي آن صحه مي گذارد و با دوپينگ مبارزه مي كند IFBB مي باشد.

رئيس فدراسيون بدنسازي و پرورش اندام ضمن درخواست حمايت از كميته ملي المپيك براي ورود مجدد اين فدراسيون و رشته هاي زير مجموعه آن به بازي هاي آسيايي افزود: چندين سال هست كه قهرمان بلا منازع آسيا و جهان هستيم و با ورود به اين بازي ها مي توانيم نقش موثری در ارتقاء رنكينگ ایران در بازی های آسيايي داشته باشيم. بسيار مهم است كه همچون گذشته پرورش اندام وارد بازي هاي آسيايي شود.

در ادامه جلسه نصيرزاده خواهان حمايت بيشتر رئیس فدراسیون جهانی IFBB از فدراسيون ايران در خصوص مبارزه با دوپينگ شد که رافائل سانتونجا با تاكيد بر اهميت اين مبارزه، فدراسيون را براي ورود به ورزش پاك و جلوگيري بیشتر از فريب خوردن جوانان در آلودگي به دوپينگ تشویق کرد.

همچنين رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام از صالحي اميری درخواست کرد تا فدراسيون بدنسازي و پرورش اندام نيز عضو مجمع كميته ملي المپيك شود؛ چرا كه ٣ رشته پر مخاطب این فدراسیون یعنی مچ اندازي و پاورليفتينگ و پرورش اندام نیز مورد تاييد فيزو هستند. فیزو در راستای منشور المپیک حرکت می کند و مسیر ورود رشته های این فدراسیون را به بازی های قاره ای هموار خواهد کرد. 

گفتنی است رافائل سانتونجا رئيس فدراسيون جهاني بدنسازي و پرورش اندام (IFBB) از طریق ویدئو کنفرانس در جلسه حضور داشت.