1403/01/28

وفایی: با افزایش دادن آگاهی ورزشکاران و تست های مکرر می توان دوپینگ را کنترل کرد

رئیس کمیته پزشکی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام گفت: مي توانيم با انجام تست هاي مكرر از ورزشكاران و جلوگيري از ورود ورزشكاراني كه محيط را آلوده مي كنند، مسئله دوپينگ را كنترل كنيم. 

رضا وفايي در گفت و گو با روابط عمومي فدراسيون بدنسازي و پرورش اندام در خصوص برنامه هاي پيش روي كميته پزشكي اظهار داشت: این کمیته دو رسالت مهم و اساسی در بحث خدمات پزشكي و بهداشتي و ايمني و ضد دوپينگ دارد. در سطح رويدادهاي ورزشي كه در داخل كشور برگزار مي شود و همچنین اعزام های بین المللی مسئولیت ایمنی ورزشکاران و ملی پوشان و خدمات پزشكي در خصوص آسيب هايي كه به وجود مي آید را همچون گذشته بر عهده داریم.

رئيس كميته پزشكي فدراسيون بدنسازي و پرورش اندام افزود: ورزشكاران رشته بدنسازي و پرورش اندام رژيم هاي غذایی سفت و سختي دارند كه مي تواند باعث آسيب ديدگي ارگان هاي داخلي آنها شود و ما در بحث پيشگيري اين مسئله و كمك به ورزشكار كه حداكثر توان و انرژي خود را در صحنه به نمايش بگذارد خدمت رساني مي كنيم.

وي با تاکید بر اینکه پيشگيري در وهله اول نیاز به آگاهي و آموزش كافي دارد، تصريح كرد: در خصوص مسائل ضد دوپينگ عمده فعاليت ما دو قسمت دارد. يكي از رسالت هاي ما اطلاع رساني و آگاهي دادن بصورت كلاس هاي حضوري و غير حضوري به اقشار مختلف جامعه و ورزشکاران است.

وفايي با اشاره به اینکه یکی از سياست های حائز اهمیت رئيس فدراسيون مسئله دوپینگ است و تاکید بر ورزش پاک دارد تا اقبال به اين ورزش بيش از پيش شود، يادآور شد: ديگر رسالت ما در مبحث ضد دوپينگ، كنترل آن است. خيلي از خانواده ها بخاطر باورهاي اشتباهی كه از اين رشته ورزشي دارند مانع ورود فرزندانشان به رشته بدنسازي و پرورش اندام مي شوند. اما وقتي آگاهي داشته باشند و اطمينان حاصل كنند كه در اين ورزش به شكل علمي و كنترل شده ورزشكار وارد محيط هاي ورزشي سالم مي شود و از آسيب هاي ورزشي و مكمل هاي غير مجاز در امان است قطعاً ميزان اقبال عمومي به اين رشته بيشتر خواهد شد.

رئیس کمیته پزشکی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام بیان کرد: هدف ما داشتن یک ورزش پاك است که با دانش افزایی بین ورزشكاران و مربيان این امر امكان پذير خواهد شد كه برنامه هاي آموزشي این خصوص در دستور كار داريم.

وفایی در پايان با تاکید بر اینکه يكي از اهداف ما افزايش ميزان همكاري با فدراسيون پزشكي ورزشي و ستاد مبارزه با دوپينگ كشور است خاطر نشان کرد: مي توانيم با انجام تست هاي مكرر از ورزشكاران و جلوگيري از ورود ورزشكاراني كه اين محيط را آلوده مي كنند، مسئله دوپينگ را كنترل كنيم. كسي كه با علم و دانش وارد اين حرفه نمي شود و دنبال ورزشكار پاك نيست به قول معروف بايد از اين اتوبوس پياده شود و افرادي كه به ورزش پاك اعتقاد دارند باقي بمانند.