1403/02/01
وکیلی، رییس هیات بدنسازی و پرورش اندام خراسان شمالی:

با امید زیادی وارد لیگ مچ اندازی شدیم/ رییس فدراسیون نگاه ویژه ای به استان های کم برخوردار دارد

رئیس هیات بدنسازی خراسان شمالی گفت: برنامه هیأت ما این است که امسال در تمامی رقابتها شرکت کنیم و در رقابتهای مچ اندازی نیز امید زیادی به درخشش ورزشکارانمان داریم.

سید جمال وکیلی در گفت و گو با روابط عمومی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام درباره حضور این استان در رقابت های لیگ مچ اندازی قهرمانی کشور اظهار داشت: امسال تا جایی که بتوانیم در صورت داشتن نیروی انسانی و ورزشکار آماده برای تمامی لیگ ها و مسابقات کشوری اعزام خواهیم داشت و تلاش مان این است در تمامی رقابتها شرکت کنیم.

وی افزود: فکر می کنم برای رقابتهای لیگ مچ اندازی هم ما نخستین استانی بودیم که اعلام آمادگی کردیم و پس از هیأت خراسان شمالی، دیگر استانها نیز آمادگی خود را اعلام کردند.

رئیس هیات بدنسازی خراسان شمالی درباره شرایط مالی و منابع درآمد این هیأت برای شرکت در رقابت ها اذعان داشت: در حال حاضر تمام هزینه ها را خودمان پرداخت می کنیم و به دنبال اسپانسر هستیم. البته از آنجایی که استان ما از استانهای صنعتی کشور نیست طبیعتا، تیمهای ورزشی استان نیز از جنبه جذب اسپانسر کار مشکل تری نسبت به استانهای صنعتی خواهند داشت. زیرا این مسأله طبیعی است که اسپانسر باید از حضور در رقابتها درآمد کسب کند یا حداقل ضرر نکند. به همین خاطر حامیان مالی عموما به سمت دیگر استانها می روند.

وکیلی درباره برنامه های هیات خراسان شمالی در سال 1400 خاطرنشان کرد: در حال حاضر با توجه به شرایط بیماری کرونا، هیچ گونه مجوزی برای برگزاری مسابقه داده نمی شود. با این وجود قرار است بعد از بهبود شرایط کرونایی، رقابتهای لیگ تندرستی خانوادگی را در فضای آزاد و در پارک شهربازی بین خانواده ها برگزار کنیم. در این رقابتها پدر، مادر و فرزند هر خانواده زیر نظر کمیته همگانی مسابقات مربوطه را برگزار خواهند کرد. 

وی تصریح کرد: البته کلاسهای آموزشی ما در این مدت به شکل مستمر برگزار خواهد شد. در روزهای 30 و 31 اردیبهشت آزمون درجه 3 فیتنس برگزار می شود همچنین به زودی کلاسهای مربیگری درجه 2 بدنسازی و همچنین کلاسهای ارتقاء داوری نیز توسط هیأت برگزار خواهد شد.

رئیس هیات بدنسازی خراسان شمالی درباره شانس درخشش ورزشکاران این هیأت در مسابقات لیگ در سال جاری بیان کرد: در رقابتهایی چون پرورش اندام نیاز به هزینه بالا است و شانس هیأت هایی که درآمد بالایی ندارند، سخت می شود. البته با تمام مشکلات، ما در رقابتهای کیش موفق شدیم در بخش پیشکسوتان صاحب عنوان شویم. اما در رقابتها لیگ مچ اندازی شرایط متفاوت است و امیدواریم که ورزشکاران هیأت خراسان شمالی در رقابت ها بدرخشند و عناوین را از آن خود سازند.

وکیلی در خاتمه گفت: در این مدت کوتاه، عملکرد فدراسیون فوق العاده بوده است و به عقیده من، با دید بسیار خوبی که دکتر نصیرزاده به استان های کم برخوردار دارند ان شالله شاهد شکوفایی بیش از پیش این رشته در این استانها خواهیم بود.