1403/01/10
حسن رهنماییان، سخنگوی کمیته فنی:

نفرات شاخص لیگ پرورش اندام می توانند به تیم ملی هم راه پیدا کنند/ مسابقات طبق استانداردهای جهانی برگزار خواهد شد

سخنگوی کمیته فنی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام گفت: رقابتهای لیگ های بدنسازی، بادی کلاسیک، فیزیک کلاسیک و بادی کلاسیک در 11 دسته وزنی و قدی برگزار خواهد شد.

حسن رهنماییان در گفتگو با روابط عمومی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام درباره جلسه کمیته فنی با مسئولان سازمان لیگ در ارتباط با برگزاری مسابقات لیگ پرورش اندام اظهار داشت: جلسه برگزار شده با اعضای کمیته فنی و نمایندگان تیمها مقرر شد که رقابتهای لیگ در 11 دسته قدی و وزنی با حضور ورزشکاران رشته های بادی بیلدینگ( اوزان 75-، 85-، 95- و 95+) بادی کلاسیک( 1.75- و 1.75+)، فیزیک کلاسیک( 1.75- و 1.75+) و بادی کلاسیک برگزار شود.

سخنگوی کمیته فنی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام افزود: در بادی کلاسیک و فیزیک کلاسیک به نسبت قدها و وزن ها، ما طبق استاندارد جهانی با ورزشکاران برخورد می کنیم. اگر ورزشکاری بلندتر از 1.75 متر قامت داشته باشد، قد و وزن او لحاظ می شود و این طور نیست که چون قد او بیشتر از 1.75 متر است، با هر وزنی بتواند در مسابقه شرکت کند. در مسابقات فیزیک، ورزشکاران در سه دسته 1.76-، 1.79- و 1.79+ شرکت خواهند کرد.

وی درباره حضور ملی پوشان در این لیگ بیان داشت: هر تیم با یکی از ورزشکاران ملی پوش می تواند قرارداد ببندد. با نظر کمیته فنی که در مسابقات حضور دارند، برخی از افرادی که شاخص تر باشند و بدن آماده تری داشته باشند، برای حضور در اردوی تیم ملی نیز برگزیده می شوند. این مساله نشان دهنده اهمیت رقابتهای لیگ است.

سخنگوی کمیته فنی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام در مورد حضور ملی پوشان در لیگ خاطرنشان کرد: هر تیمی که با یک ملی پوش قرارداد امضا کند، موظف است در هنگام اعزام های تیم ملی، آن فرد را به تیم ملی تحویل داده و ورزشکار نیز از سیستم لیگ خارج شده و به تیم ملی ملحق شود.

وی در ارتباط با تعداد نفرات هر تیم گفت: یک تیم در صورت نداشتن یک ورزشکار در یک وزن خاص، می تواند در وزن دیگر، دو ورزشکار را به مسابقه بفرستد. به این ترتیب در این 11 دسته، یک تیم می تواند 22 ورزشکار به همراه 2 ورزشکار ذخیره داشته باشد.

رهنماییان در خاتمه اذعان کرد: اطمینان دارم با برگزاری این گونه لیگ ها، بیش از قبل به چرخه اقتصادی این ورزش، کمک می شود و اسپانسرها وجودشان برای ورزشکارها مفید خواهد بود.