1403/02/01

دیوسالار: بعد از چند ماه کار مطالعاتی آیین نامه انضباطی اصلاح شد/ قوانینی برای حفظ حرمت ورزشکار، مربی و داور پیش بینی شده است

رییس کمیته انضباطی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام گفت: می توانیم از این پس به ورزشکاران و داوران این نوید را بدهیم که خارج از قوانین پیش بینی شده فعالیتی صورت نمی گیرد.

محمد دیوسالار در گفتگو با روابط عمومی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام در رابطه با  اصلاح آیین نامه انضباطی و ابلاغ آن به هیات های استانی اظهار داشت: از اعضای سابق کمیته انضباطی که برای اصلاح قوانین تلاش بسیاری کردند و این تلاش ها در بسیاری از موقع بسیار کارساز بوده و به فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام کمک کرد، تشکر و قدردانی می کنم. با این حال و با توجه به گستردگی جامعه ورزشی فدراسیون در کمیته های مختلف یکسری خلاهای بزرگی در مرحله اجرا و عمل در رویدادهای مختلف مواجه بودیم، خصوصا در مسابقات از سوی ورزشکاران اعتراض زیادی به داوری انجام می شد که همین موضوعات باعث شد ما بازنگری و بررسی همه جانبه در آیین نامه داشته باشیم. بعد از چندین ماه کار مطالعاتی توانستیم آیین نامه را تدوین و به تصویب هیات رئیسه برسانیم.

وی در مورد تغییرات صورت گرفته در آیین نامه انضباطی در حوزه مسابقات تصریح کرد: ما درک می کنیم که با توجه به حساسیت بالای مسابقات و نوع رژیم های غذایی خاصی که ورزشکاران دارند و با توجه به فشاری حداکثری که به ورزشکاران می آید، بعضی از عکس العمل ها و رفتارها تا حدودی طبیعی است، اما وقتی این رفتارها و اعتراض ها از حد متعارف خارج شود، پذیرفته نیست. در مورد نحوه رسیدگی به شکایات ورزشکاران و اینکه یک ورزشکار چگونه اعتراض خود را بیان کند، خلاهایی وجود داشت.

رییس کمیته انضباطی همچنین عنوان کرد: می توانیم از این پس به ورزشکاران و داوران این نوید را بدهیم که با مقررات جدید که همگی موظف هستند آن را مطالعه کنند، خارج از قوانین پیش بینی شده فعالیتی صورت نمی گیرد و برای حفظ حرمت، اعتبار و جایگاه ورزشکاران، مربیان و داوران هم تمهیداتی در نظر گرفته شده است. اگر کسی اعتراض دارد باید به نحوه صحیح و قانونی مطرح شود و مطمئن باشد، رسیدگی انجام خواهد شد. اجازه نخواهیم داد حق یک ورزشکار بعد از ماه ها تلاش و صرف هزینه های کلان پایمال شود. از سوی دیگر هم باید این هشدار را بدهیم که نسبت به برخورد ناشایست در قبال داوران و اعتراض نامناسب و توهین به قضاوت داوران و هر رفتاری که خارج از آن چیزی که آیین نامه پیش بینی کرده صورت گیرد، ما عکس العمل نشان خواهیم داد.

رییس کمیته انضباطی در پایان خاطرنشان کرد: انتظار ما این است در همه گام هایی که در آیین نامه عنوان شده چه ورزشکاران چه داوران مدنظر داشته باشند چون هدف اصلی ما از تعیین قوانین حفظ جایگاه و اعتبار آنهاست. همچنین مقرر شد کمیته انضباطی در استانها تشکیل شود؛ اگرچه کمیته های انضباطی هیات های استانی صرفا در مرحله بدوی رسیدگی می کنند و تجدید نظر فقط در فدراسیون انجام می شود.