1403/01/10
صادق هاشمی، سرپرست کمیته روابط بین الملل فدراسیون بدنسازی:

مدارک "IFBB آکادمی" در خیلی از کشورهای دنیا معتبر است/ با رافائل درباره میزبانی های بین المللی مذاکره می کنیم

سرپرست کمیته روابط بین الملل فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام گفت: در سفر رییس فدراسیون جهانی به تهران اخذ میزبانی های بین المللی جزو اولویت های فدراسیون ایران خواهد بود.

صادق هاشمی در گفت و گو با روابط عمومی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام در رابطه با سفر رافائل سانتونخا رییس و چند تن دیگر از مسئولان IFBB به تهران اظهار داشت: طبق هماهنگی های به عمل آمده با فدراسیون جهانی پرورش اندام، آقای "رافائل سانتونخا" به همراه چند تن از مسئولین فدراسیون جهانی بامداد سه شنبه 17 فروردین وارد تهران می شوند و تا روز جمعه در ایران حضور دارند. در این سفر آقای "پاول فیلبورن" رئیس کمیته داوران فدراسیون جهانی پرورش اندام، قهرمان سابق اروپا، نائب رئیس فدراسیون پرورش اندام اروپا، رئیس فدراسیون لهستان و مدرس اصلی داوری IFBB  در کنار سرکار خانم "لومیدا سیزوا" قهرمان سابق مسابقات بدنسازی، رئیس فعلی فدراسیون پرورش اندام جمهوری چک، داور حرفه ای و بین المللی پرورش اندام، مدرس دانشگاه و همچنین آقای وینسنتو ردونتا قهرمان اسپانیا، مدال آور تورنمنت های جهانی و مدرس نرم افزار محاسبات منشی گری مسابقات، رئیس فدراسیون جهانی را همراهی می کنند.

وی پیرامون برنامه های آموزشی در مدت زمان حضور مسئولان IFBB در تهران عنوان کرد: در این 3 روز برنامه های مفصل آموزشی توسط فدراسیون بدنسازی ایران تدارک دیده شده تا از وجود این عزیزان نهایت استفاده علمی برده شود و مربیان داخلی توسط این مدرسین و همچنین برترین مدرسین بین المللی ایرانی به روز شوند و مدارک بین المللی معتبری کسب نمایند.

سرپرست کمیته روابط بین الملل فدراسیون بدنسازی ادامه داد: فدراسیون IFBB دارای بخش آموزشی ای تحت عنوان IFBB آکادمی می باشد که این آکادمی عضو مجمع ورزش اتحادیه اروپا (European Union Sport Forum)، کالج اروپایی علوم ورزشی (European College of Sport Science)، عضو شورای بین المللی تعالی مربیگری (ICCE)، شورای بین المللی علوم ورزشی و تربیت بدنی (ICSSPE)، AIPS  و آکادمی ورزش اروپا می باشد. مدارک این آکادمی در خیلی از کشورهای اروپایی از جمله خود اسپانیا، پرتغال و ... و همچنین باشگاه های کشورهای مختلف در قاره های پنج گانه دنیا معتبر است.

هاشمی همچنین خاطرنشان کرد: در خصوص مسابقات فیتنس، فدراسیون جهانی بدنسازی و پرورش اندام IFBB توسط سازمان های بزرگ ورزشی دنیا از جمله GAISF (اتحادیه جهانی فدراسیون های ورزشی بین المللی)، کمیته های قاره ای المپیک و FISU (فدراسیون بین المللی ورزش دانشگاهی) به رسمیت شناخته شده است و با توجه به تغییر ذائقه و سلیقه ورزشکاران و خانواده ها در سراسر دنیا به سمت فیتنس، رشته فیتنس تحت نظر IFBB می تواند پیشرفت قابل توجهی را داشته باشد. از این رو جدیدترین دور بازی های فیتنس توسط IFBB در تیرماه در سنتاسوسانا برگزار می شود و رشته های مختلفی از جمله فیتنس، فیتنس چلنج، کراسفیت، اسپارتان جزو رشته های این بازی هاست. مدرسین IFBB همچنین قرار است در سمینارهای برنامه ریزی شده به مربیان عزیز توضیحات کامل مربوط به رشته جدید فیتنس چلنج را نیز اعلام کنند.

وی در پایان گفت: از برنامه های دیگر مسئولان IFBB در این سفر مذاکرات در خصوص میزبانی های مسابقات آینده از جمله قهرمانی دانشجویان آسیا، قهرمانی باشگاه های جهان و قهرمانی جهان در داخل کشورمان است که طی جلساتی مشترک با فدراسیون، کمیته المپیک و وزارت ورزش و جوانان این مهم پیگیری، برنامه ریزی و نهایی خواهد شد.