1403/01/10
کنفرانس مطبوعاتی رییس فدراسیون بدنسازی ایران؛

نصیرزاده: رافائل گفت برای میزبانی باید حداقل 50 تست دوپینگ بگیرید/ نمایندگان ایران باید در IFBB صاحب کرسی و تصمیم گیرنده باشند

رییس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام گفت: باید نمایندگان ما در فدراسیون جهانی صاحب کرسی و تصمیم گیر باشند و این مساله را در دیدار با رییس فدراسیون جهانی نیز اعلام کردیم که قول مساعد نیز گرفتیم.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، عبدالمهدی نصیرزاده در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با رافائل سانتونخا، رییس فدراسیون جهانی پرورش اندام که عصر روز چهارشنبه در هتل اسپیناس پالاس برگزار شد، اظهار داشت: از سانتونخا تشکر می‌کنم که در شرایط سخت کرونایی به ایران آمده و این نشان‌دهنده حمایت اوست. ما چند مطالبه از وی داریم. موضع اول موضع حمایتی است و این انتظار و مطالبه وجود دارد که رشته بدنسازی وارد بازی‌های آسیایی شود. قرار شد این وظیفه بخش‌بندی شود و بخشی بر عهده ایران باشد و بخشی بر عهده فدراسیون جهانی.

وی ادامه داد: انتظار دیگر این بود که ایران نقش کلیدی در تصمیمات فدراسیون جهانی تاکنون نداشته است. ما افراد صاحب‌نام و تحصیلکرده‌ای داریم که انتظار داریم به‌عنوان مدرس در رویدادهای مختلف حضور داشته باشند. ایران همواره در میان کشورهای برتر مسابقات بوده و عنوان قهرمانی را از آن خود کرده است و باید نمایندگان ما در فدراسیون جهانی صاحب کرسی و تصمیم گیر باشند و این مساله را در دیدار با رییس فدراسیون جهانی نیز اعلام کردیم که قول مساعد نیز گرفتیم.

رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام عنوان کرد: انتظار سوم نیز بحث میزبانی است که با وجود قهرمانی ایران در این رشته، نتوانسته‌ایم میزبانی‌های بزرگ را برعهده بگیریم و قرار شد میزبانی‌هایی را عهده‌دار شویم. مورد بعدی هم این است که کنترل دوپینگ در فدراسیون جهانی به صورت جدی رخ بدهد.

نصیرزاده در پایان گفت: بحث تست دوپینگ که با سانتونخا مطرح شد، او تأکید کرد که در میزبانی سال 2023 باید حداقل از 50 ورزشکار تست دوپینگ گرفته شود و بر این مسئله نیز تأکید زیادی داشت. ورزش پاک سرلوحه فعالیت و کارهای ماست و با توجه به این که مساله دوپینگ در ایران به شدت پیگیری می شود از رییس فدراسیون خواستیم این مساله در رقابت های جهانی نیز مد نظر قرار گیرد تا حقی از ورزشکاران ایرانی ضایع نشود.