1403/01/09

رافائل سانتونخا در مجلس شورای اسلامی حاضر شد/ تاکید نمایندگان مردم بر اعطای میزبانی جهانی به ایران

رییس فدراسیون جهانی پرورش اندام روز چهارشنبه با حضور در مجلس شورای اسلامی با رییس فراکسیون ورزش و برخی دیگر از نمایندگان دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، محمدمهدی فروردین رئیس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی ظهر روز چهارشنبه، 18 فروردین با رافائل سانتوخا رئیس فدراسیون جهانی بدنسازی دیدار و گفت وگو کرد.

نماینده فیروزآباد و فراشبند و قیرو کارزین در مجلس یازدهم ضمن تاکید بر اینکه ورزش یک پدیده تاثیرگذار در اجتماع امروز دنیا است، گفت: ورزش بدنسازی توانسته علاقمندان بسیاری را در دنیا و کشور ایران به خود جذب کند، این ورزش در عین داشتن نشاط، طاقت فرسا و منحصربه فرد است.

وی ادامه داد: افراد فعال در ورزش بدنسازی بسیار سختکوش بوده و از ظرفیت روانی و جسمانی بالایی برخوردار هستند، زیرا باید ساعت ها به سختی تمرین کرده تا بتوانند به هدف خود دست یابند. لازمه کسب موفقیت در این ورزش وجود اراده در ورزشکار و همچنین داشتن استعداد بدنی فرد است.

فروردین تصریح کرد: هدف از برگزاری این جلسه برقراری ارتباط میان ورزش بدنسازی کشورمان با دنیاست، زیرا امروز برای تبادل اطلاعات و پیشرفت این ورزش پرهیجان و پرطرفدار نیاز به برقراری ارتباط وجود دارد.

رئیس فراکسیون ورزش مجلس ضمن تقدیر و تشکر از نگاه مثبت رئیس فدراسیون جهانی بدنسازی نسبت به فعالیت فدراسیون بدنسازی ایران تصریح کرد: مهمترین دستاورد سفر شما به ایران باید تقویت و تربیت مربیان و دریافت میزبانی مسابقات جهانی بدنسازی توسط ایران باشد.

در ادامه احد آزادیخواه رئیس کمیته بدنسازی فراکسیون ورزش مجلس ضمن تاکید بر اهمیت ورزش برای پارلمان ایران گفت: فراکسیون ورزش مجلس با حدود 150 نفر از نمایندگان به صورت جدی موضوع ورزش و حل مشکلات این حوزه را پیگیری می کند.

وی تصریح کرد: ورزش پهلوانی همواره در تاریخ ایران مورد توجه بوده و از گذشته تاکنون ایران به عنوان یک کشور پهلوان پرور، از علاقمندان این حوزه استقبال کرده است. نشست امروز می تواند ورزش بدنسازی را به سمت تعالی و ارتقاء سوق دهد و ما می توانیم با استفاده از ظرفیت پارلمان ایران، اقدامات لازم را برای تقویت ورزش بدنسازی از نظر قانونگذاری، نظارت و روابط بین الملل پیگیری کنیم.

محمدرضا پورابراهیمی عضو فراکسیون ورزش مجلس هم در این نشست ضمن تشکر از رافائل سانتوخا به دلیل عمل به وعده خود برای سفر به ایران در این شرایط کرونایی دنیا خطاب به وی گفت: از زمان مکالمه ما به صورت ویدئو کنفرانس تاکنون مدت کوتاهی می گذرد و این موضوع نشان دهنده نگاه شما به جایگاه ایران و ورزش این کشور است. فدراسیون بدنسازی ایران با فعالیت هیات رئیسه جوان و جدید خود توانسته این فدراسیون را از نظر کمّی و کیفی ارتقا دهد.

وی ادامه داد: ما می توانیم با استفاده از همه ارکان نظام مانند مجلس و دولت برای افزایش تعداد ورزشکاران بدنسازی در کشور و ارتقای زیرساخت های آن اقدامات لازم را انجام دهیم و من شاهد استقبال خوب مسئولان برای همکاری با فدراسیون بدنسازی هستم.

پورابراهیمی تصریح کرد: ایران مستحق دریافت اعتبارات بیشتری در زمینه ورزش بدنسازی در سطح جهانی است و بودجه خوبی هم برای این ورزش در نظر گرفته شده و ما از شما می خواهیم در زمینه پیشرفت گروه های آموزشی، مربیگری و همکاری های  بین المللی اقدامات موثری انجام دهید.

فداحسین مالکی عضو فراکسیون ورزش مجلس هم در این نشست با بیان اینکه امروز در دنیا ورزش به مسائل سیاسی گره خورده است، خطاب به رافائل سانتوخا رئیس فدراسیون جهانی بدنسازی گفت: از شما انتظار داریم در بازگشت از ایران دو اقدام را انجام دهید.

وی ادامه داد: اول ارتقای فدراسیون بدنسازی ایران در سطوح منطقه ای و بین المللی؛ دیگر آنکه برداشت و دستاوردهای خود را در زمینه های ورزشی، اجتماعی و سیاسی از این سفر را به فدراسیون های جهانی منتقل کنید.

رافائل سانتوخا رئیس فدراسیون جهانی بدنسازی نیز در این نشست ضمن قدردانی از مجلس شورای اسلامی برای حمایت از ورزش بدنسازی گفت: از اینکه در ایران و پارلمان این کشور حضور یافته‌ام، افتخار می کنم. این ورزش می تواند سبک زندگی جدید و سلامتی را برای همه اقشار فراهم کند.

وی ادامه داد: ورزش بدنسازی شامل یک خانواده بزرگ بالغ بر 202 کشور است و ایران در این خانواده بزرگ به دلیل داشتن قهرمانان بزرگ و عشق زیاد به این ورزش نقش مهم و کلیدی دارد. استراتژی سازمان جهانی بدنسازی تنها تربیت قهرمانان بزرگ نیست، بلکه ما می خواهیم اجتماعی سلامت را به وجود بیاوریم.

رافائل سانتوخا با اشاره به شیوع بیماری کرونا در دنیا اظهار کرد: شیوع این ویروس شرایط بسیار سختی را به وجود آورده و ورزش و به ویژه ورزش بدنسازی یک راه حل خوب برای مقابله با شرایط کنونی است، زیرا داشتن یک برنامه منظم ورزشی و تغذیه ای، می تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند و همچنین با اشاعه ورزش میان جوانان می توان قدم مثبتی در این زمینه برداشت.

وی تاکید کرد: مهمترین رویداد در عرصه ورزش بدنسازی در جهان، مسابقات قهرمانی جهانی است، بنابراین ما ایران را به عنوان میزبان مسابقات قهرمانی جهان در سال 2023 انتخاب کرده ایم و خوشحالم که این موقعیت به ایران داده شده و مطمئناً اتفاقات خوبی خواهد افتاد.

رئیس فدراسیون جهانی بدنسازی در پایان این نشست با تقدیم مدال یادبود به فروردین رئیس و اعضای فراکسیون ورزش مجلس از آنها تقدیر و تشکر کرد.