1403/01/31

نصیرزاده: هدف حامی مالی فدراسیون حمایت از ورزشکاران است/ امسال میزبان سه رویداد جهانی هستیم

رییس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام گفت: با یک خرد جمعی تصمیم گرفتیم امسال اعزام های بین المللی را با نگاه کیفی انجام دهیم.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، عبدالمهدی نصیرزاده در نشست خبری خود با حضور اصحاب رسانه در خصوص ظرفیت ها و پتانسیل های فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام برای حضور اسپانسرها اظهار داشت: با توجه به شرایط اختصاصی این رشته جذب اسپانسر و حمایت مالی کار راحتی نیست. همچنین ضعفی که بدنسازی در رسانه ملی دارد و مسابقات پخش نمی‌شود، به همین خاطر حامیان مالی فدراسیون خواص هستند و باید جامع هدف آنها باشند. همکاری ما با شرکت پگاه دو ساله و مشروط به تمدید است.

وی در خصوص تایید لباس بانوان در رشته مچ اندازی گفت: متاسفانه به نقل از من نوشتند پرورش اندام برای بانوان ممنوع است. ما تاکنون چیزی به اسم پرورش اندام در میان بانوان نداشتیم و هر چه بوده است بدنسازی بوده که بانوان در این بخش فعالیت دارند. در بخش بانوان فدراسیون در سه بخش فیتنس چلنج، مچ اندازی و پاورلیفتینگ فعالیت دارد. معاونت بانوان در وزارت ورزش شرط گذاشت برای اعزام بانوان ابتدا موافقت فدراسیون جهانی با پوشش بانوان شرط است و بعد از آن بررسی می کنیم. در مچ اندازی، فیتنس چلنج و پارولیفتینگ فدراسیون های جهانی این رشته ها لباس بانوان را تایید کردند و مشکلی با این شرایط ندارند و طی ارسال نامه ای کتبی موافقت خود را اعلام کردند و ما این موضوع را با وزارت ورزش اطلاع دادیم که در بخش مچ اندازی این موضوع به تایید معاونت بانوان رسید و آنها مشکلی با اعزام آنها ندارند و ما منتظریم تا دو رشته دیگر را تایید کنند. در روز ١١ خرداد ماه که مصادف با تولد حضرت معصومه (س) و روز دختر بود ما در هر سه رشته مسابقاتی را برگزار کردیم. ما از مسئولان در معاونت بانوان وزارت دعوت کردیم تا مسابقات را ببینند تا دغدغه آنها برطرف شود و مشکلات رفع و رجوع شود.

رییس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام در خصوص همکاری با شرکت شیرخشک نوزاد پگاه نیز  گفت: مسابقات فینال لیگ در حالی برگزار شد که به نفرات برتر تیم ها یک پک ورزشی هدیه داده شد و اسپانسر این رقابت ها این شرکت بود و از ورزشکاران حمایت کرد. همچنین تمامی پولی که اسپانسر به فدراسیون می‌دهد برای ورزشکاران در کلاس آموزشی و مسابقات هزینه می‌شود. به عنوان مثال در رقابت های کاپ آسیا هزینه مسابقات را حامی ما متقبل شد و از ورزشکاران حمایت کرد.

وی در خصوص حضور مواد غیر مجاز در بازار نیز اظهارداشت: کنترل و جلوگیری از پخش این مواد در دستان ما نیست. طی تحقیقاتی که وادا داشته است میزان مواد غیرقانونی و نیروزا مشخص شده است و مهم ترین چالش برای ورزشکاران مصرف مکمل هاست که دچار دوپینگ نشوند. افراد سودجو همه جا رخنه کردند و به دنبال سو استفاده هستند و برای سودهای کلان به دنبال ضربه زدن هستند. خدا را شکر شرکت شیر خشک پگاه یک شرکت دولتی است و حساسیت ها و فیلتر‌های مهمی در آن وجود دارد. برای همین می‌توانیم آسوده خاطر باشیم که ورزشکار از محصول مجاز استفاده میکند.

رئیس فدارسیون بدنسازی در خصوص اعزام های پرتعداد این فدراسیون به رقابت های بین المللی و مخارج بالای این اعزام ها گفت: منابع دولتی که از وزارت ورزش و کمیته ملی المیپک تامین می شود، محدود است. بخش قابل توجه مخارج ما را حامیان مالی پرداخت می‌کنند.

نصیرزاده در خصوص برگزاری مسابقات مچ اندازی قهرمانی کشور بانوان گفت: برای مسابقات آسیایی هم که اعزام داشتیم، طبق بررسی کمیته فنی دو نفر انتخاب شدند و بخاطر مشکلاتی که به وجود امد در نتیجه بهار بدیعی اعزام شد و به مدال رسید. امسال نیز برای این رقابت ها به دنبال برگزاری رقابتهای انتخابی و قهرمانی کشور هستیم. این بدین معنا نیست که نفرات برتر به رقابت های جهانی اعزام شوند چون کمیته فنی بعد از بررسی های انجام شده نفرات برتر را انتخاب می‌کند.

وی در خصوص میزبانی ایران در رقابت های جهانی سال 2022 گفت: اکنون در کسب میزبانی لابی های گسترده ای صورت می‌گیرد تا جایی که رئیس کمیته ملی المپیک و رئیس جمهور کشورها پیگیر این مسائل هستند. ما بخاطر کرسی های موثری که داشتیم موفق شدیم میزبانی بگیریم. هرچند بخاطر اینکه شرایط میزبانی برای بانوان وجود ندارد، همین موضوع کار را برای ما سخت خواهد کرد. رسما تفاهم نامه امضا شده و مقرر شد تا در تاریخ 18 تا 22 آذر رقابت های جهانی جوانان را در رشته های، فیتنس، پرورش اندام، بادی کلاسیک، فیزیک کلاسیک، فیزیک و ماسکولار را میزبانی کنیم. از سوی دیگر میزبان مسابقات فیتنس چلنج قهرمانی جهان در تمامی رده های سنی هستیم. البته که یک رویداد هم برای پیشکسوتان در قالب جام جهانی خواهیم داشت. یکی از مهم ترین شروط برای برگزاری این رقابت ها میزبانی تهران است چرا که برگزاری رقابت ها در کیش این تجربه را به ما یاد داد که تیم های خارجی برای حضور در این جزیره با مشکل رو به رو هستند.

نصیر زاده در خصوص کیفی کردن اعزام های برون مرزی گفت: این به سود ماست که افردا بیشتری را به رقابت ها بفرستیم و مدال بیشتری کسب کنیم و در نتیجه این موضوع برای فدراسیون رزومه خواهد شد که در بررسی های وزارت ورزش و دولت برای ما خوب است تا توجه بیشتری به این رشته شود و این موضوع صد در صد به نغع ماست. اما سال گذشته برای رقابت های جهانی در اسپانیا 47 نفر را اعزام کردیم که باعث شد ما هزینه های سنگینی را متحمل شویم. کمیته فنی تصویب کرد با توجه به افزایش هزینه ها کاروان با کیفیت تری را اعزام کنیم و این یک تصمیم شخصی نبود و خرد جمعی بود و مقرر شد از 10 نفر برتر رقابت ها 6 نفر با نظر این کمیته انتخاب شوند و راهی مسابقات گردند.

وی در خصوص میزبانی آسیایی مچ اندازی اظهار داشت: با توجه به عدم حضور ما در رقابت های جهانی در رومانی حق میزبانی مسابقات قبلی از ما گرفته شد، اما ما در رقابت های جهانی ترکیه قرار است جلساتی را برگزار کنیم و انشالله در بیست و دومین دوره رقابت های آسیایی میزبان خواهیم بود.

نصیرزاده در مورد برگزاری اولین دوره رقابت های لیگ بدنسازی و پرورش اندام اظهار داشت: همین که فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام با داشتن بیش از ٢٣ هزار باشگاه تاکنون نتوانسته بود رقابت های لیگ را برگزار کند همیشه برای من جای سوال بوده است. نه در ایران که بلکه در سطح جهان نیز این مسابقات را نداشتیم. در این رقابت ها بیش از چیزی که مدنظر ما بود به آن رسیدیم. تنها هدف ما چرخه اقتصادی نبود و این زمان بر است. در نخستین دوره رقابت های لیگ پاورلیفتینگ نیز همین مشکلات بود اما اکنون باشگاه های ذوب آهن، سایپا و ملی حفاری نیز برای این رقابت ها به میدان آمدند. نگاه من به آینده امیدوار کننده است. حتی ما به فدراسیون جهانی پیشنهاد برگزاری لیگ جهانی را دادیم و پیگیر آن نیز هستیم. همین که ورزشکاران در اولین دوره شرکت کردند، رفته رفته این موضوع برای آنها دچار توجه و در نتیجه برای آنها باعث درآمد زایی و توجه باشگاه ها خواهد شد.