1403/02/10

طهماسبی: از امروز فقط به کسب مدال جهانی فکر می کنم/ لیگ پاورلیفتینگ کمک بزرگی به ورزشکاران کرده است

قهرمان پاورلیفتینگ آسیا گفت: برگزاری مسابقات لیگ از نظر مالی تا حدودی به نفع ورزشکاران شده و توانست در این شرایط کمک حال همه آنها باشد.

مهدی طهماسبی در گفتگو با روابط عمومی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام در خصوص مسابقات پاورلیفتینگ قهرمانی آسیا 2022 امارات اظهار داشت: این دوره از مسابقات در بالاترین سطحی که من به یاد دارم، برگزار شد. 29 کشور با بیش از 600 ورزشکار در این مسابقات حضور داشتند و همین موضوع باعث شد تا کیفیت و در نتیجه جذابیت رقابت ها بالاتر برود.

وی افزود: سال ورزشی من با رقابت های جهانی آفریقای جنوبی شروع شد. خدا را شکر به همت فدراسیون، آقای نصیرزاده و سلطانی تیم خوبی عازم مسابقات جهانی شد و نتیجه خوبی گرفتیم و مدال های تاریخی در این مسابقات برای کشورمان به دست آمد. هر چند من در این مسابقات نتوانستم به مدال دست پیدا کنم، اما ما تیم خوبی را در این رقابت ها داشتیم. در ادامه مسابقات لیگ و حضور در این رقابت ها آزمون بعدی من بود که خدا را شکر با باشگاه ذوب آهن در این رقابت ها توانستم قهرمان لیگ شوم. قسمت پایانی نیز حضور در رقابت های آسیایی بود که به لطف خدا با کسب این مدال خستگی این چند ماه از تنم در آمد و توانستم برای ششمین بار به عنوان قهرمانی آسیا دست پیدا کنم تا از این حیث در ایران رکورددار شوم.

قهرمان دسته 93 کیلوگرم پاورلیفتینگ قهرمانی آسیا در خصوص برنامه اش برای حضور در مسابقات جهانی 2023 گفت: من در زندگی ورزشی ام به هر چه که خواستم رسیده ام. در مسابقات کشوری چندین دوره قهرمان شدم و با 6 قهرمانی آسیایی رکورددار قهرمانی در بین ورزشکاران ایرانی هستم. تنها چیزی که مانده کسب مدال جهانی است که آن را به کلکسیون افتخاراتم اضافه کنم که ان شاالله در مسابقات جهانی سال آینده که در کشور مالت برگزار می شود بتوانم به مدال جهانی برسم و از امروز تمام هدف من کسب مدال جهانی است.

طهماسبی در خصوص برگزاری رقابت های لیگ پاورلیفتینگ نیز بیان داشت: دومین دوره لیگ از همه لحاظ بهتر از دوره اول بود و مسلما هر سال بهتر از سال دیگر خواهد شد. برگزاری مسابقات لیگ از نظر مالی تا حدودی به نفع ورزشکاران شد و توانست در این شرایط کمک حال همه ورزشکاران باشد و رفته رفته این موضوع بهتر و بهتر نیز خواهد شد. 

وی در پایان افزود: باید از فدراسیون و آقایان نصیرزاده و سلطانی تشکر کنم. با حضور این عزیران و نگاه ویژه آنها به پاورلیفتینگ این ورزش رشد چند پله ای داشته است و همین موضوع موفقیت های بزرگی را برای ما به ارمغان آورده است که امیدوارم این موضوع ادامه دار باشد تا شاهد درخشش ورزشکاران ایران در میادین بین المللی و حضور این رشته در بازی های آسیایی باشیم.