1403/02/08

پیام تبریک فدراسیون بدنسازی در پی افتخارآفرینی هادی چوپان/ قهرمانی که مزد زحماتش را گرفت

فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام افتخارآفرینی هادی چوپان، قهرمان ایرانی را در خاک آمریکا تبریک گفت.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، هادی چوپان در حالی امروز قهرمانی تاریخی خود در خاک آمریکا را جشن گرفت که مسیر طولانی ای را برای رسیدن به قله پرورش اندام جهان طی کرده است.

هادی چوپان در سال ۱۳۶۶ در روستای ابنو در شهرستان سپیدان استان فارس متولد شد. او در نوجوانی و در سال ۱۳۷۹ (۱۳ سالگی) به تشویق برادرش بدنسازی را آغاز کرد. پس از گذشت سه سال از آغاز فعالیت حرفه‌ای، به مقام سوم کشور و همچنین قهرمانی استان فارس دست پیدا کرد. چوپان پس از تجربه کردن شکست‌ها و پیروزی‌های بسیار، از سال ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۵ عضو ثابت تیم ملی پرورش اندام ایران بود؛ در حالی که اوایل در 75 کیلوگرم بیلدینگ مسابقه می داد و به مرور وزن خود را افزایش داد.

نقره جهانی ۲۰۱۲، طلا و اوورالی آسیایی ۲۰۱۳ و طلای جهان ۲۰۱۳، ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ کارنامه پرباری را برای هادی چوپان در دوران حضورش در تیم ملی رقم زد. او در نهایت از سال 2016 وارد دنیای حرفه ای شد و از سال 2019 نیز توانست با مربیگری هنی رامبد در مسترالمپیا رقابت کند. دو عنوان سومی و یک چهارمی در سه سال اخیر حاصل تلاش این قهرمان ایرانی بود تا اینکه امسال هادی چوپان با یک آمادگی فوق العاده به عنوان قهرمانی رسید.

 

به همین مناسبت فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام پیام تبریکی را صادر کرد که متن آن به شرح زیر است:

هادی چوپان که سال ها با پیراهن مقدس تیم ملی ایران موفق به افتخارآفرینی در سطح آسیا و جهان شده بود، هم اکنون با پشتکار مثال زدنی خود موفق شد در جبهه ای دیگر یک افتخار بزرگ را برای کشور خود به ارمغان بیاورد.

بدون شک ایستادن بر قله جهان در رقابتی با حضور برترین های دنیا، افتخاری بزرگ برای جامعه بدنسازی ایران به حساب می آید و نقطه عطفی در تاریخ این رشته ورزشی خواهد بود.

در همین راستا فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام این قهرمانی تاریخی که باعث شاد شدن دل مردم شد، را به هادی چوپان و ملت ایران تبریک گفته و برای این قهرمان ارزنده در ادامه مسیر آرزوی توفیق دارد.