1403/02/15

خبیری: کسی نمی تواند به اعتبار IFBB خدشه ای وارد کند/ آکادمی بین المللی ایران به الگویی برای تمام جهان تبدیل خواهد شد

رییس آکادمی IFBB ایران گفت: IFBB از سال 1971 یعنی بیش از 50 سال قبل در GAISF عضو شده و هم اکنون به همراه 94 فدراسیون دیگر عضو این نهاد بین المللی و معتبر است.

کاوه خبیری در گفتگو با روابط عمومی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام در خصوص عملکرد آکادمی IFBB در سال 1401 اظهار داشت: خدا را شکر با حضور دکتر هاشمی در راس انستیتوی بین المللی فدراسیون، تحول بزرگی در این بخش رخ داد و در چند ماه گذشته هماهنگی خوبی بین انستیتو و آکادمی IFBB به وجود آمده است. ما در ماههای گذشته که کار خود را در آکادمی آغاز کردیم، ارزیابی عملکردی از فعالیت های اخیر داشتیم و نقاط ضعف و قوت دوره های بین المللی را شناسایی کردیم. قطعا در سال 1402 با برنامه هایی که داریم، نواقص قبلی رفع خواهد شد و قصد داریم کمیته هایی را تشکیل دهیم که به توسعه و پیشرفت آکامی IFBB در ایران کمک کنند.

وی با اشاره به فعالیت های مرکز آکادمی IFBB در ایران عنوان کرد: افتتاح مرکز آکادمی IFBB در ایران کار ساده ای نبوده و شاید خیلی از افراد هنوز با میزان اعتبار دوره های بین المللی و مدارکی که از این آکادمی دریافت می کنند، به حد کافی آشنا نیستند. وقتی یک فدراسیون بین المللی در داخل کشور از سوی کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش به رسمیت شناخته شده و در دنیای ورزش نیز از سوی سازمان هایی همچون اتحادیه جهانی فدراسیون های بین المللی(GAISF) مورد تایید قرار گرفته، دیگر نمی توان به اعتبار آن خدشه ای وارد کرد. IFBB از سال 1971 یعنی بیش از 50 سال قبل در GAISF عضو شده و هم اکنون به همراه 94 فدراسیون دیگر عضو این نهاد بین المللی و معتبر است. فدراسیون جهانی فیتنس و پرورش اندام قصد دارد خودش را در ساختار المپیک جای دهد و در همین راستا به رشته هایی همچون فیتنس که از سلامت بیشتری برخوردار هستند، بهای بیشتری داده و در بحث مبارزه با دوپینگ نیز برنامه های خوبی را پیاده کرده است.

رییس شورای آکادمی IFBB ایران تصریح کرد: متاسفانه در عجبم برخی افراد برای منافع شخصی که در واقع به نوعی خودزنی است، با اطلاعات ناکافی و تحریف برخی واقعیت ها به اظهارنظر می پردازند، اما با یک سرچ ساده می توانید متوجه شوید که IFBB مورد تایید بزرگترین نهاد ورزشی در آسیا یعنی OCA است و از سال 2003 نیز از امضا کنندگان کد جهانی وادا یا همان آژانس جهانی ضد دوپینگ به شمار می رود. من می توانم حداقل 20 سازمان معتبر بین المللی دیگر از جمله FISU را نام ببرم که IFBB را مورد تایید قرار داده اند. بنابراین فدراسیونی با 205 کشور عضو که تاییدیه کمیته های ملی المپیک آن ها را دارد، نمی تواند اعتبارش مورد نقد قرار بگیرد.

خبیری در ادامه گفت: هر ساختاری از جمله فدراسیون جهانی پرورش اندام، یکی از وظایفش به صورت تخصصی ارتقا و دانش افزایی برای خانواده خودش است. این ساختار در IFBB به شکل آکادمی فعالیت می کند و از افراد آکادمیک برای دانش افزایی در سراسر دنیا استفاده می شود. بدون شک آکادمی IFBB هم مثل همین فدراسیون بین المللی مورد تایید خیلی از کشورهای دنیاست و سال هاست که دوره های خود را به صورت آنلاین و حضوری برگزار می کند.

وی در پایان افزود: انشالله در سال 1402 برنامه های خوبی برای ایجاد تغییرات مثبت در آکادمی IFBB ایران داریم. سعی می کنیم از تجربیات مدرسان شاخص خارجی در دوره های بین المللی بهره بگیریم؛ اگرچه در داخل کشور نیز مدرسانی داریم که بدون شک در عرصه جهانی حرف های زیادی برای گفتن دارند. سعی می کنیم برنامه ها را طوری پیش ببریم که ایران به الگویی برای کشورهای دیگر و حتی خود فدراسیون جهانی تبدیل شود.