1403/02/15

هاشمی: به دنبال بهبود کیفیت آموزش در سال جدید هستیم/ مدارک IFBB دارای اعتبار بین المللی هستند

سرپرست انستیتوی بین المللی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام گفت: فدراسیون بدنسازی همواره در بخش آموزش بین فدراسیون های ورزشی پیش رو بوده، اما ما همیشه باید خودمان را به روز کنیم و قدم در راه پیشرفت بگذاریم.

سیدمحمدصادق هاشمی در گفتگو با روابط عمومی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام در خصوص برنامه های آموزشی فدراسیون در سال 1402 اظهار داشت: با کارگروه آموزش در طول ماههای اخیر بارها تشکیل جلسه داد و در خصوص مسائل مختلف به بحث و بررسی پرداخته شد. یکی از اتفاقات خوب در ماههای پایانی سال هم برگزاری کلاس تربیت مدرس و مصاحبه از شرکت کنندگان در این دوره بود که باعث شد نسل جدید و جوانی وارد چرخه مدرسان فدراسیون شوند. برای سال جدید قصد داریم با پوشاندن نقاط ضعف خون تازه ای به بخش آموزش فدراسیون تزریق کنیم و قطعا از رهنمودهای بزرگان به ویژه رییس فدراسیون بهره خواهیم برد.

هاشمی که جزو مدرسان بین المللی فدراسیون جهانی(IFBB) محسوب می شود، در خصوص برنامه های بین المللی آموزش در سال 1402 عنوان کرد: همکاری خوب و نزدیکی با آکادمی IFBB خواهیم داشت. جا دارد اینجا توضیح بدهم که IFBB Academy یک مؤسسه بین‌المللی آموزشی است که توسط فدراسیون بین‌المللی فیتنس و پرورش اندام تأسیس شده است و این بدان معناست که دوره‌های آموزشی آن از اعتبار بین‌المللی برخوردارند. بنابراین، دارا بودن مدرک‌هایی که از IFBB Academy دریافت می‌شوند، به عنوان یک شاخص از توانمندی و دانش فرد در زمینه بدنسازی و فیتنس شناخته شده و در بازار کار برای فرد مفید است.

سرپرست انستیتوی بین المللی فدراسیون بدنسازی ادامه داد: از همه مهمتر آکادمی IFBB عضو شورای بین المللی علوم ورزشی و تربيت بدنی که با نماد مخفف ICSSPE شناخته می شود، هست. ICSSPE یک سازمان بین المللی معتبر و شناخته شده در زمینه پژوهش و توسعه ورزش است. این سازمان با هدف ترویج ورزش و فعالیت بدنی در سراسر جهان تاسیس شده و بیش از ۵۰۰ عضو از متخصصان و پژوهشگران ورزشی در سراسر جهان دارد.

هاشمی که در حوزه بین الملل به عنوان رییس کمیسیون فیتنس چلنج جهان و عضو هیات اجرایی IFBB و همچنین رییس کمیته آموزش و پژوهش فدراسیون آسیا فعالیت می کند، در ادامه خاطرنشان کرد: فدراسیون جهانی فیتنس و پرورش اندام IFBB از سوی سازمان های بزرگ و معتبر ورزشی شناخته شده و بدون شک همه فعالیت های مرکز آکادمی IFBB در ایران نیز زیر نظر فدراسیون جهانی صورت می گیرد.

سرپرست انستیتوی بین المللی فدراسیون بدنسازی در پایان گفت: فدراسیون بدنسازی همواره در بخش آموزش بین فدراسیون های ورزشی پیش رو بوده، اما ما همیشه باید خودمان را به روز کنیم و قدم در راه پیشرفت بگذاریم. امیدوارم با ارتقای کیفیت آموزش در سال جدید بتوانیم رضایت مخاطبان و علاقه مندان به بدنسازی را بیش از پیش کسب کنیم. برگزاری دوره های بازآموزی برای کسانی که سه سال از دریافت مدرک مربیگری شان گذشته نیز دقیقا در همین راستا انجام خواهد شد.