1403/02/15
سلطانی، رییس انجمن پاورلیفتینگ خبر داد:

ملی پوشان پاورلیفتینگ پیش از اعزام به مسابقات جهانی مالت تست دوپینگ می دهند

رییس انجمن پاورلیفتینگ گفت: از این پس ملی پوشان پاورلیفتینگ باید پیش از اعزام مسابقات آسیایی و جهانی تست دوپینگ بدهند. 

فرشید سلطانی در گفتگو با روابط عمومی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام در رابطه با برنامه های فدراسیون و انجمن پاورلیفتینگ برای مبارزه با دوپینگ اظهار داشت: یکی از وظایف فدراسیون های ملی مبارزه با دوپینگ است و ما هم از زمانی که کارمان را در دوره جدید در فدراسیون آغاز کردیم، مبارزه با دوپینگ را سرلوحه کارمان قرار دادیم. این مسئولیت در ایران با ستاد مبارزه با دوپینگ یا همان نادو است و فدراسیون بدنسازی نیز ارتباط خوبی با این ستاد در دو سال اخیر برقرار کرده است.

وی افزود: اگر در مسابقات بین المللی تست ورزشکاری مثبت دربیاید، این ایراد به ما وارد است که چرا در داخل کشور این ورزشکار کنترل دوپینگ نشده است. در ضمن باید به یاد داشته باشیم پاورلیفتینگ در مسیر ورود به بازی های آسیایی است و در صورتی که در سطح آسیا و جهان این موضوع را جدی نگیریم، نمی توانیم وارد بازی های آسیایی شویم. ما در دو سال اخیر بیش از 20 نمونه دوپینگ از ورزشکاران در مسابقات داخلی و بین المللی اخذ کردیم که نشان از عزم جدی فدراسیون برای مبارزه با دوپینگ دارد. 

رییس انجمن پاورلیفتینگ در خصوص تست دوپینگ از ورزشکاران اعزامی به مسابقات برون مرزی عنوان کرد: از این پس نیز قصد داریم به صورت جدی تر از نفراتی که در لیست اعزام به مسابقات جهانی و آسیایی قرار می گیرند، تست بگیریم. چنانچه این نفرات خارج از کشور و در مسابقات بین المللی کنترل دوپینگ شده باشند که نتایج آن مشخص است و اگر این اتفاق نیفتاده باشد، باید تست خارج از مسابقه از آن ها بگیریم. 

سلطانی در پایان گفت: در همین راستا نفرات اعزامی به مسابقات جهانی 2023 مالت در 3 وزن می بایست در ابتدا تست دوپینگ را پشت سر بگذارند. این ورزشکاران در اوزان 105، 120 و 120+ کیلوگرم باید روز سه شنبه با حضور در ستاد ملی مبارزه با دوپینگ تست دوپینگ بدهند تا بعد از منفی شدن این تست در لیست تیم اعزامی قرار بگیرند.