1403/02/14

تاريخ سازى بانوان پاورليفتينگ در اولين اعزام/ سكوهاى اول و دوم جام بين قاره اى توسط ايران فتح شد

ملى پوشان پاورليفتينگ بانوان ايران در مسابقات جام بين قاره اى با كسب مدال طلا و نقره مجموع دسته هاى وزنى ٦٩ و ٧٦ كيلوگرم خوش درخشيدند.

به گزارش روابط عمومى فدراسيون بدنسازى و پرورش اندام، بعد از صدور مجوز اعزام بانوان ايرانى به مسابقات جام بين قاره اى آسيا، اقيانوسيه و آفريقا در رشته پاورليفتينگ براى نخستين بار در تاريخ، امروز شهلا دو ملى پوش بانوى كشورمان به مصاف رقباى خود رفتند. 

شهلا قهرمانى در وزن ٦٩ كيلوگرم عملكرد درخشان ى شگفت انگيزى از خود به جاى گذاشت و توانست در حركت اسكوات به مدال طلا، در حركت پرس سينه به مدال نقره و در حركت ددليفت به مدال نقره دست پيدا كند. 
قهرمانى با ركورد مجموع ٤١٧.٥ كيلوگرم بالاتر از رقبايى از كشورهاى نيوزلند و هنگ كنگ به عنوان قهرمانى مجموع دست يافت و مدال طلا را برگردن آويخت تا در اولين اعزام تاريخ، سرود ملى كشورمان در سالن رقابت ها طنين انداز شود. 

الهام سليميان نيز در وزن ٧٦ كيلوگرم به مصاف رقباى خود رفت. ملى پوش بانوى كشورمان در حركت اسكوات به مدال نقره و در حركت پرس سينه به مدال برنز دست يافت. اوج كار سليميان در حركت ددليفت بود كه با پشت سر گذاشتن ركورددار آسيا از كشور فيليپين با ثبت ركورد ١٩٧.٥ كيلوگرم به مدال طلا دست يافت. 
سليميان در مجموع با رکورد ۴۴۵ کیلوگرم موفق شد در اولين تجربه خود به مدال نقره مجموع دست پيدا كند و روى سكوى نايب قهرمانى ايستاد. 

گفتنى است؛ مسابقات پاورليفتينگ و پرس سينه بين قاره اى آسيا، اقيانوسيه و آفريقا با حضور ١٨ كشور از سه قاره در هنگ كنگ در حال برگزارى است.