1403/02/14

گردهمایی مسئولین آموزش هیات های استانی فدراسیون بدنسازی/ نصیرزاده: آموزش در استان ها باید تخصصی تر پیگیری شود

گردهمایی مسئولین کمیته های آموزش هیات های استانی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام با حضور رییس فدراسیون برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، در این گردهمایی عبدالمهدی نصیرزاده رییس فدراسیون، صادق هاشمی سرپرست، فرزانه عبداللهی دبیر و سایر اعضای انستیتو و مسئولین آموزش هیات های استانی سراسر کشور حاضر بودند.

بعد از صحبت های سرپرست انستیتوی بین المللی فدراسیون در خصوص برنامه های آموزشی فدراسیون در سال پیش رو و همچنین برخی از نقاط ضعف و قوت آموزش در استان ها، مسئولین آموزش استان ها نیز نقطه نظرات خود را ارائه کردند.

رییس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام نیز در بخشی از صحبت های خود خطاب به حاضرین گفت: در گام اول باید برای همه مسئولین آموزش در هیات های استانی آیدی کارت مخصوص صادر شود تا ما بدانیم مسئولین اصلی این بخش مهم در سراسر کشور برعهده چه کسانی است. متاسفانه بعضا شاهد هستیم در هیات ها، برخی افراد دارای چند سمت هستند و مسئولیت آموزش را هم برعهده دارند که این اصلا خوب نیست. باید رییس کمیته آموزش هر استان برخی حداقل های لازم را داشته باشد و مثلا مدرکش کارشناسی ارشد تربیت بدنی باشد. باید کار را تخصصی تر کنیم تا نقاط ضعفمان کمتر شود.

وی افزود: چالش های زیادی در بخش آموزش داریم که فقط من یک نفره نمی توانم از پس آن ها بربیایم و شما باید در تمامی موارد وارد شده و در پی حل مشکلات باشید یا جواب برخی شایعه پراکنی ها را به خوبی بدهید. برای ما اولویت در بخش آموزش کیفیت بوده و هست و از شما نیز می خواهم که با استفاده از افراد متخصص کیفیت دوره های آموزشی را بالا ببرید.

نصیرزاده در بخش دیگری از صحبت های خود به بحث آکادمی IFBB و اهمیت توجه هر بیشتر به برگزاری دوره های بین المللی اشاره داشت.

وی همچنین به برنامه های آموزشی فدراسیون در سال 1402 که در تقویم فدراسیون جای گرفته اشاره کرد و گفت: در بحث تربیت کارورز و تربیت مربیان پایه که فدراسیون استارت کار را زده، انتظار داریم شما هم کمک کنید تا به بهترین شکل این اتفاق رخ دهد چون برای فدراسیون از اهمیت بالایی برخوردار است. همچنین درصدد هستیم سازوکارهایی انگیزشی را برای افرادی که در دوره های مربیگری دارای رتبه های برتر می شوند، بیاندیشیم. از جمله این موارد می توانم به کوتاه کردن فرصت سه ساله ارتقا، حضور در دوره های بین المللی با 50 درصد تخفیف و دوره های آموزشی ملی به صورت رایگان اشاره کنم که با اجرایی شدن آن ها قطعا شرکت کنندگان در دوره های مربیگری انگیزه بیشتری پیدا می کنند.