1403/02/14

آخرین رنکینگ فدراسیون IFBB اعلام شد/ جایزه 55 هزار دلاری در انتظار نفرات برتر رنکینگ 2023

فدراسیون جهانی فیتنس و پرورش اندام(IFBB) در پایان سال 2023 بر اساس رنکینگ رشته های مختلف به ورزشکاران برتر جایزه 55 هزار دلاری اهدا می کند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، فدراسیون IFBB در طول سال تورنمنت های رنکینگ دار زیادی را در کشورهای مختلف برگزار می کند. اولین تورنمنت رنکینگ دار در سال 2023 مستریونیورس ایران به میزبانی رامسر بود و در ماههای اخیر این رنکینگ با توجه به حضور ورزشکاران سراسر جهان در تورنمنت های مختلف به روز شده است.

در پایان سال 2023 میلادی فدراسیون جهانی فیتنس و پرورش اندام به ورزشکاران برتر رنکینگ(نفرات اول تا ششم) جوایز دلاری طبق جدول زیر اهدا می کند:

 

بیلدینگ:

نفر اول: 6 هزار دلار

نفر دوم: 4 هزار دلار

نفر سوم: 2 هزار

نفر چهارم تا ششم: هزار دلار

 

فیزیک و ماسکولار:

نفر اول: 6 هزار دلار

نفر دوم: 4 هزار دلار

نفر سوم: 2 هزار

نفر چهارم تا ششم: هزار دلار

 

بادی کلاسیک:

نفر اول: 4500 دلار

نفر دوم: 2500 دلار

نفر سوم: هزار دلار

نفر چهارم تا ششم: 700 دلار

 

فیزیک کلاسیک:

نفر اول: 4500 دلار

نفر دوم: 2500 دلار

نفر سوم: هزار دلار

نفر چهارم تا ششم: 700 دلار

 

فیتنس چلنج:

نفر اول: 2 هزار دلار

نفر دوم: 1200 هزار

نفر سوم: 800 هزار

نفر چهارم تا ششم: 400 دلار

 

جدیدترین رنکینگ منتشر شده از سوی IFBB به شرح زیر است:

 

* 9 نفر برتر رنکینگ رشته فیتنس چلنج ایرانی هستند. امید کلجی، انصار مردانی، عرفان قزلی، میلاد سلطانی، سجاد پروین، مهدی آزاد، امیر پروین، کامبیز اوسطی و علی طالش حسینی به ترتیب در رده های اول تا دهم رنکینگ قرار دارند.(این جدول تا تاریخ 9 خرداد 1402 به روز رسانی شده است)

* در رشته فیزیک و ماسکولار حسن قهرمانی و حسام الدین نظری با 11 امتیاز در رده های هشتم و نهم قرار دارند. همچنین علی رمضانی، امیرحسین مختاری، محمد کیاکوجوری و توفیق رادمرد به ترتیب در رده های پانزدهم تا هجدهم قرار گرفته اند.(این جدول تا تاریخ 17 مرداد 1402 به روز رسانی شده است)

* در رشته فیزیک کلاسیک علی نوروزی از ایران در رده هفتم ایستاده است. حمید کمیزی و حسین رضایی نیز در رده های دوازدهم و سیزدهم رنکینگ قرار دارند.(این جدول تا تاریخ 17 مرداد 1402 به روز رسانی شده است)

* در رشته بادی کلاسیک فرشاد عبادی در صدر قرار دارد. فرهاد کفایی و محمود عبدی پور نیز در رده های هفتم و هشتم قرار گرفته اند. (این جدول تا تاریخ 17 مرداد 1402 به روز رسانی شده است)

* در رشته بادی بیلدینگ سیدامیر مهایی در رده چهارم قرار گرفته است. همچنین علیرضا هلالی، بهزاد تنگسیری و کیانوش خرمی پور در رده های نهم تا یازدهم قرار دارند. (این جدول تا تاریخ 17 مرداد 1402 به روز رسانی شده است)

گفتنی است؛ این فرصت برای ورزشکارانی که در رنکینگ قرار دارند، وجود دارد تا بتوانند تا پایان سال 2023 با حضور در تورنمنت های رنکینگ دار IFBB رنکینگ خود را بهبود بخشیده و بتوانند یکی از برندگان جوایز دلاری در پایان سال میلادی باشند.(مشاهده جدول کامل رنکینگ فدراسیون جهانی از طریق مراجعه به سایت رسمی IFBB و مراجعه به بخش IFBB WORLD TOUR RANKING)