1403/02/10
آشنایی با مفاخر و قهرمانان پرورش اندام استان کرمانشاه

مهدی حاتمی قهرمانی که به هر چه خواست رسید

روابط عمومی هیئت بدنسازی و پرورش اندام استان کرمانشاه در نظر دارد برای آشنایی با مفاخر و قهرمانان پرورش اندام استان کرمانشاه هر روز به معرفی یکی از این بزرگان بپردازد.

به گزارش روابط عمومی هیئت بدنسازی و پرورش اندام استان کرمانشاه، نام مهدی حاتمی همچون ستاره ای در آسمان ورزش کرمانشاه می درخشد. بعید است ورزشکار باشی و نام این ستاره بزرگ دنیای پرورش اندام را نشنیده باشی بزرگمردی که علاوه بر ورزش در دنیای مدیریت ومربیگری در ورزش کرمانشاه و ایران انقلابی برپا کرده است.

وی متولد ۱۳۶۰/۷/۱ درخانواده ای اصیل و متدین در شهر کرمانشاه دیده به جهان گشود.

وی با تشویق برادر بزرگترش زنده یاد جهان پهلوان علی حاتمی که از قهرمانان بنام پاورلیفتینگ و نیروهای ویژه گارد ویژه پلیس بود، به ورزش رو آورد و در سن ۱۶و۱۵سالگی ابتدا برای ثبت نام به سالن کشتی تختی(شهید عباس مرادیان) مراجعه کرد که با برخورد سرد مربی وقت از ثبت نام منصرف شد و به سالن بدنسازی پا گذاشت. وی با توجه به قدرت بدنی حیرت آورش و ژنتیک مادرزادی واستعداد نابش توجه همگان را بخود جلب کرد که یک نوجوان ۱۵ساله با چه شوروشوقی به تمرینات می پردازد.

روزگار سپری میشد و پهلوان دیارمان یک روزش انگار دو روز بود و خیلی زود گل استعداش شکوفا شد. وی زیر نظر مربیان کارکشته آن وقت آقایان سعدون حیدریومحمود ساوالان تمریناتش را بطور حرفه ای ادامه داد. وی اولین مسابقه اش مسابقات استانی بود که اختلاف امتیازی بالا همه را مات و مبهوت ‌خود کرد. اولین مسابقات کشوری وی که بهترین خاطره دوران ورزشیش به حساب می آید در سال ۷۹ بود که او سرباز بود و باتوجه به شرایط سخت سربازی آن روزگار توانست در بین بهترین‌ بدنهای دهه هفتاد بعنوان نایب قهرمانی برسد.

وی از این پس تمریناتش را با قدرت بیشتر ادامه داد و او توانست دومین بدنساز تاریخ ایران باشد که توانست کارت حرفه ای بدنسازی (ورود به مستر المپیا) را بگیرد که این افتخاربرای جامعه ورزش کرمانشاه از مهمترین و بزرگترین افتخارات تاریخ ورزشی کرمانشاه می باشد، وی بارها توانست بالاترین قلعه بدنسازی دنیا را فتح کند و اورال مسابقات جهانی شود.

وی پس از دوران قهرمانی دردنیای مربیگری نیز موفق بوده. از این رو به او لقب آقای خاص بدنسازی را دادیم. حاتمی در دوران مربیگری شاگردانی تربیت کرد که اگر بخواهیم به همه آنها اشاره کنیم چندین دفتر صد برگ احتیاج است.

اما به تاپ ترین و برترین شاگردانش اشاره می‌کنیم:

سامان الفتی قهرمان فیزیک کلاسیک جهان (اورال جهانی)

ایوب بسامی(قهرمان فیزیک آسیا و مرد ۷مداله(طلا) کشور و قهرمان پرو آسیا

محمد امیری قهرمان چندین دوره بادی بیلدینگ کشور و........


حاتمی در مدیریت همچون قهرمانی و مربیگری نیز موفق تر است. وی ریاست فدراسیون وهیات بدنسازی و پرورش اندام استان کرمانشاه را به عهده دارد که بعد از حدود ۳۰سال مسابقات بزرگ انتخابی تیم ملی وقهرمانی کشور را در این استان محروم برپا کرد،یا برای اولین بار در تاریخ کرمانشاه  تیم کرمانشاه با ۵ملی پوش راهی مسابقات قهرمانی پرورش اندام آسیا شد که همگی صاحب مدال شدند. یا برای اولین بار دو داوربین المللی کرمانشاهی را به همراه تیم ملی روانه مسابقات آسیایی کرد. این ها همه گوشه ای از هزاران کار این بزرگمرد وورزش دیارمان بود. وی کارهای فرهنگی زیادی نیز کرده است که در اینجا به چند گزینه اشاره می‌کنیم:

برگزاری جام های مختلف بنام پیشکسوتان و قهرمانان نامی اسبق کرمانشاه
برگزاری کلاسهای مربیگری با ثبت نام بیش از ۵۰۰داوطلب برای کلاسهای مربیگری درجه۳بدنسازی
یا گرفتن کارت داوری برای قهرمانان جوان دیارمان


عناوین و افتخارات::
قهرمان بیش از ده دوره استان
قهرمان بیش از ده دوره کشور و اورال اکثر مسابقات کشوری

نفر سوم مسابقات پرورش اندام و بدنسازی آسیا در سال ۲۰۰۹ درکشور تایلند
نفر دوم مسابقات جهانی پرورش اندام و بدنسازی در سال ۲۰۱۱ در کشور هندوستان
نفر اول مسابقات جهانی پرورش اندام و بدنسازی در سال ۲۰۱۲ در کشور بلغارستان
قهرمان قهرمانان جهان در مسابقات جهانی پرورش اندام و بدنسازی در سال ۲۰۱۲ در بلغارستان(اورال مسابقات جهانی)
نفر پنجم مسابقات حرفه ای پراک پرورش اندام و بدنسازی در سال 2013
فینالیست مسابقات حرفه ای پرورش اندام و بدنسازی سوپرشو کانادا 2015
نفر چهارم مسابقات پرورش اندام و بدنسازی در سال ۲۰۱۸ در کشور کانادا شهر تورنتو
دارنده کارت حرفه ای پرورش اندام فدراسیون جهانی پرورش اندام و بدنسازی