1403/02/15

دیوسالار: فدراسیون نزدیک به 10 میلیارد برای قهرمانی جهان هزینه کرد/ قهرمانان ما مرام پهلوانی را با اقتدار معنا کردند

سرپرست تیم ملی پرورش اندام و فیتنس در مسابقات جهانی 2023 گفت: با توجه به اخذ میزبانی مسابقات جهانی 2024، مطمئنا سال آینده هم هزینه های حضور ورزشکاران کاهش چشمگیری خواهد داشت و هم تعداد بیشتری از ورزشکاران ایرانی شانس حضور در مسابقات جهانی را دارند. 

محمد دیوسالار در گفتگو با روابط عمومی فدراسیون در رابطه با اعزام تیم ملی پرورش اندام و فیتنس ایران به مسابقات جهانی 2023 اسپانیا که با قهرمانی تیم ملی ایران به پایان رسید، اظهار داشت: مسابقات جهانی در این دوره یکی از سخت ترین رقابت ها از نظر سطح کیفی و کمی بود. به اعتقاد اعضای کادرفنی و خیلی از کارشناسان قهرمانی در این مسابقات برای ایران بسیار سخت تر از سال های قبلی به دست آمد. 102 کشور جهان در مسابقات نماینده داشتند و رقابت فشرده ای شکل گرفته بود که خدا را شکر بازهم با قهرمانی ایران همراه شد تا با سربلندی به کشورمان بازگردیم. ورزشکاران کشورمان 9 مدال طلا، 5 نقره و 9 برنز کسب کردند و با اقتدار روی سکوی قهرمانی جهان ایستادند. البته جای محمد نوروزی که جزو شانس های کسب مدال طلا برای ایران به حساب می آمد، در این مسابقات خالی بود. 

سرپرست تیم ملی پرورش اندام و فیتنس در مسابقات جهانی 2023 تصریح کرد: با وجود تمامی محدودیت های مالی فدراسیون بدنسازی بدون هیچ گونه حمایتی از سوی اسپانسرها توانست تیم ملی را با بهترین شرایط که در شان ورزشکاران ما و تیم قهرمان جهان است، به مسابقات اعزام کند. حتی پاداش پای سکو هم طبق وعده ای که داده بودیم، به ورزشکاران اهدا شد. 

دیوسالار در ادامه در خصوص هزینه های اعزام تیم ملی عنوان کرد: هزینه های اعزام تیم ملی در مجموع حدود 7 میلیارد تومان بود. البته می توانست هزینه ها بیش از این باشد، اما با برنامه ریزی صورت گرفته و تدابیر  رییس فدراسیون و هماهنگی انجام شده خیلی از هزینه ها کاهش پیدا کرد. البته که اگر بخواهیم هزینه های اردوهای آماده سازی و مسابقات انتخابی را هم به هزینه های اعزام اضافه کنیم، باید بگوییم چیزی حدود 10 میلیارد تومان برای فتح کاپ قهرمانی جهان هزینه صورت گرفته است. البته که با توجه به تلاش های فدراسیون و اخذ میزبانی مسابقات جهانی 2024، مطمئنا سال آینده هم هزینه های حضور ورزشکاران کاهش چشمگیری خواهد داشت و هم تعداد بیشتری از ورزشکاران ایرانی شانس حضور در مسابقات جهانی را دارند. 

وی با اشاره به نامگذاری کاروان پرورش اندام ایران به نام شهیدان خالقی پور و اهدای کاپ قهرمانی به مادر این شهیدان گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب در سخنان اخیر خود در دیدار با جامعه ورزش عنوان کردند: " اهمّیّت این حاشیه‌ها از خود ورزش کمتر نیست، [بلکه] شاید بیشتر است." قهرمانان پرورش اندام و فیتنس نیز با اهدای کاپ قهرمانی به مادر شهیدان خالقی پور توانستند فارغ از ترویج ایثار و شهادت، نشان دهنده منش و مروت پهلوانی باشند. بدون شک نامگذاری کاروان ایران به نام شهدا، از نکات بارز این اعزام تاریخی بود. 

سرپرست تیم ملی پرورش اندام و فیتنس در مسابقات جهانی 2023 همچنین با اشاره به جدی عمل کردن فدراسیون جهانی در حوزه مبارزه با دوپینگ گفت: با اینکه همواره پرورش اندام این اتهام را در کنار نام خود می دیده که کنترل دوپینگ در این رشته وجود ندارد، همانطور که در سال های اخیر بارها گفته ایم عزم فدراسیون جهانی برای برگزاری مسابقات با بدن هایی پاک و عاری از دوپینگ جزم شده است. امسال در جریان مسابقات جهانی از 4 ورزشکار ایران یعنی حمید ابوالحسنی، احمدرضا عبداللهی، رضا لهراسبی و فریدون ولی پور تست دوپینگ اخذ شد که این نشان دهنده عزم جدی فدراسیون جهانی در مبارزه با دوپینگ بود.

دیوسالار در پایان نیز اضافه کرد: قهرمانی جهان در حالی توسط دلاورمردان ایرانی به دست آمد که این موفقیت بزرگ ماحصل زحمات شبانه روزی روسای هیات های استانی، مربیان سراسر کشور، کادرفنی، کمیته فنی، داوران، رسانه ها، روابط عمومی، اعضای فدراسیون و تک تک اهالی پرورش اندام ایران بود. این قهرمانی بزرگ نتیجه یک کار تیمی بود که متعلق به ملت عظیم الشان ایران است.