1403/02/15

توضیحات سخنگوی فدراسیون در خصوص مستریونیورس/ روشنی: ورزشکاران به شایعات مجازی توجه نکنند

سخنگوی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام گفت: شایعاتی که در خصوص مبلغ ورودیه مسابقات مستریونیورس ایران مطرح شده، به هیچ عنوان صحت ندارد.

مسعود روشنی در گفتگو با روابط عمومی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام در رابطه با شروع ثبت نام مسابقات بین المللی مستریونیورس 2024 ایران اظهار داشت: خدا را شاکریم که برای دومین سال متوالی مسابقات بین المللی مستریونیورس ایران قرار است به میزبانی شهر رامسر در استان مازندران برگزار گردد. اولین دوره این رویداد بزرگ به شکل باشکوهی برگزار شد و قطعا با تدابیری که امسال اندیشیده شده و تجاربی که از سال قبل به دست آوردیم، رویداد باشکوه تری در پیش خواهد بود. ضمن اینکه امسال با مساعدت رییس فدراسیون رقم جوایز چند برابر شده و 100 هزار دلار در مجموع به ورزشکاران اهدا می شود.

وی ادامه داد: برای رفاه حال ورزشکاران و جلوگیری از بی نظمی در روز وزن کشی و پذیرش، ثبت نام برای شرکت در مستریونیورس ایران در فاصله بیشتر از دو ماه تا شروع این رقابت ها از طریق سایت فدراسیون و به صورت حضوری در محل فدراسیون آغاز شده است. البته شرایط ثبت نام و مبالغ ورودی هر رشته متفاوت است و ورزشکاران می توانند با مراجعه به سایت فدراسیون و یا حضور در محل فدراسیون اطلاعات بیشتری را در این خصوص کسب کنند.

سخنگوی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام با اشاره به انتشار برخی شایعات مبنی بر ورودی 17 میلیونی عنوان کرد: متاسفانه برخی افراد به جای اینکه برای برگزاری چنین رویداد بین المللی بزرگی در کشورمان خوشحال باشند، با انتشار برخی شایعات کذب به دنبال منحرف کردن ذهن ورزشکاران هستند. مسابقات مستریونیورس ایران زیر نظر فدراسیون جهانی فیتنس و پرورش اندام برگزار می شود و در رشته های مختلف از جمله پاورلیفتینگ، مچ اندازی و... قوانین جهانی هر رشته لحاظ می شود. ورزشکاران اگر بخواهند در رشته بدنسازی در هر کجای دنیا در مسابقات بین المللی حضور پیدا کنند، می بایست ورودیه 200 یورویی را پرداخت نمایند. این مبلغ را هم فدراسیون جهانی دریافت می کند و تعیین آن ربطی به فدراسیون ایران ندارد.

روشنی در ادامه خاطرنشان کرد: در برخی رشته ها مثل بادی بیلدینگ، بادی کلاسیک و... ورزشکاران نیاز به رنگ بدن و دریافت دفترچه آبی سالیانه دارند که هزینه آن را هم مثل همه مسابقات جداگانه پرداخت می کنند، اما در رشته هایی مثل فیتنس، فیتنس چلنج، قویترین مردان، پاورلیفتینگ و... چنین هزینه ای وجود ندارد. ضمن اینکه بر اساس قوانین جهانی هر رشته ورودیه ورزشکاران متفاوت است و مثلا در رشته هایی مثل لیفت و پرس سینه 100 یورو و در رشته مچ اندازی برای هر دست 40 یورو لحاظ شده است.

وی در پایان گفت: با رایزنی های صورت گرفته از سوی رییس فدراسیون قطعا امسال شاهد حضور پرتعداد ورزشکاران خارجی در این رویداد بین المللی خواهیم بود. تمام تلاش فدراسیون بر این بوده تا با وجود هزینه های بالا بتواند شرایطی را فراهم کند که ورزشکاران ایرانی در کشور خودشان با هزینه های بسیار کمتر نسبت به کشورهای خارجی بتوانند در مسابقه رنکینگ دار فدراسیون جهانی حضور پیدا کنند. امیدوارم مغرضان هم دست از انتشار اخبار کذب برداشته و در این راه به ورزشکاران کمک کنند.